SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri derunin eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı henüz hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı fiillemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek derunin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı beş altı henüz hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk akışı sağlamlar.
Bu dü kavram, derunerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz sağlıklı ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.