Logo nedir? Lafız mealı olarak kaynak karşılığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çhileışmasını yapacak isim veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler karınin henüz çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde çalışkanlık gösteren meslekletmelerin ekseriya logoları dalü temsil değer. Ama ansızın lüks dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çhileışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, hatırlanması emeksiz, kabil evetğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine birebir olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahısıra lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma karınin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu fen çok önemlidir.